Hoe kunnen wij samen

de passagiers helpen?
 

Wanneer een passagier met meer dan drie uur vertraging aankomt op zijn/haar eind-
bestemming, is er mogelijk recht op een vergoeding voor het geleden tijdsverlies.

 

​​De hoogte van de vergoeding wordt berekend op basis van het aantal kilometers van de vlucht. Bij een positief resultaat ontvangt de passagier 71% van het claimbedrag minus €26,- administratiekosten per persoon. Wij werken op basis van no cure no pay, de klant  loopt dus geen enkel risico.


De volgende compensatie bedragen zijn vastgelegd in Verordening 261/2004:

  • €250 per persoon bij een vlucht tot 1500 km

  • €400 per persoon bij een vlucht van meer dan 1500 km

  • €600 per persoon bij een vlucht van meer dan 3500 km (indien de aankomstvertraging tussen de drie en vier uur is geweest, is er recht op 50% van de vergoeding)


Meer dan 60% van de passagiers die een vergoeding hebben ontvangen, besteden dit geld aan een nieuwe vakantie.

Een win- win situatie dus!


Bij een positief resultaat ontvangt de reisagent 5% commissie van het claimbedrag. Meld je nu aan via www.euclaim.nl/samenwerken. Geef hierbij aan dat je gebruik maakt van BAS zodat wij de meldingen in BAS voor je kunnen activeren. Op het moment dat wij zien dat jouw passagiers te maken hebben gehad met een vertraging/annulering brengen wij je hier, via BAS, van op de hoogte.

 


Handig te weten:
 

  • Als de vliegtuigmaatschappij kan bewijzen dat er sprake is van een ‘buitengewone omstandigheid’ en zij niet verantwoordelijk is voor de vertraging, dan is er geen recht op een vergoeding.
     

  • Wat is buitengewoon? Een staking van luchtverkeersleiding, terroristische dreiging, slecht weer of een andere situatie waar de vliegtuigmaatschappij niets aan kan doen. Bij twijfel, neem contact met ons op via customercare@euclaim.nl.
     

  • Wanneer een vliegtuigvaartmaatschappij binnen twee weken voor vertrek van de vlucht de passagier informeert over een wijziging van de vlucht, kan de passagier recht hebben op een vergoeding. Aangezien wij niet weten wanneer een klant geïnformeerd is, kunnen wij hier geen automatische melding van doorsturen naar BAS. Wanneer zo’n situatie zich voordoet, kun je contact opnemen met ons. Wij zullen er dan voor zorgen dat er een claim ingediend kan worden.


 

BAS SERVICES-VRAAG EN ANTWOORD